Charakteristika školky

Mateřské škola Treperka je v současné době době přestěhována do zděné dvoupatrové budovy na Komenského náměstí č.p. 146 v těsné blízkosti ZUŠ.  Od 1.1.2021 také došlo ke sloučení Mateřské školy Treperka a Waldorfské mateřské školy pod jednu organizaci s názvem Mateřská škola Treperka a waldorfská Semily, příspěvková organizace. Waldorfská mateřská škola nyní působí v budově Waldorfské základní školy ve Špidlenově 483. Na původní adrese Pod Vartou 609 probíhá výstavba nové školky, kde budou v brzké době sídlit obě školky v jedné budově, na což se už velmi těšíme.

Naše školka Treperka má dvě heterogenní třídy. V každé je 25 dětí a dvě třídní učitelky. Od září 2021 bude třída Sluníček posilněna o pracovní sílu asistentky pedagoga. K personálu MŠ patří také paní učitelka na částečný úvazek, vedoucí stravování, uklízečka a údržbář.

V přízemní se nachází jídelna, přípravna jídla, šatny dětí a toalety. Také je zde dílna, prádelna a úklidové místnost. V prvním patře jsou dvě třídy, Sluníčka a Sedmikrásky. Každá má své sociální zařízení, piáno, didaktické pomůcky a různé hračky, které jsou obměňovány dle potřeb výchovně vzdělávacího procesu a také dle aktuálního ročního období. V tomto patře je i sborovna a sociálních zařízení a zázemí pro učitelky. Ve druhém patře se pak nachází ředitelna, kancelář vedoucí stravování, skladové prostory, sociální zařízení a ve třetím poschodí je půda.

K MŠ patří i zahrada se spoustou květin a dřevin poskytujících dostatečný stín v horkých dnech. Najdeme tu lavičky a stolky, je zde také umístěno pískoviště a malé zahradní jezírko. Zahrada má kaskádovitý charakter, který umožňuje dětem rozmanité pohybové i další aktivity.

Všechny vnitřní i venkovní prostory splňují bezpečnostní a hygienické normy dle platných předpisů.

Kapacita mateřské školy Treperka je 50 dětí. Provoz máme od 6,15 do 16,15 hod.

Od 1. 1. 2002 je škola v právní subjektivitě.

Cílem naší školy je vnímat celou osobnost dítěte, jeho duševní pohodu , psychickou zdatnost, odolnost , ale i jeho sebepojetí a sebenahlížení. Ve vhodném tvořivém a obsahově bohatém prostředí stimulovat zájem, formou smyslového vnímání, o poznávání a učení.

Snažíme se, aby v naší mateřské škole bylo dítě šťastné a spokojené.